Announcement

Collapse
No announcement yet.

New Trailer

Collapse
X
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • New Trailer



    Pretty interesting for 3K.

  • #2
    Nice wheels... oops i mean trailer lol

    Aluminum ?

    What size is that ? 5 x 10 ?

    Good luck with it.

    I suggest you put a lock on it, or it may become stolen

    Comment


    • #3
      Nice ride Scott! Let me know how you like that aluminum trailer. I've thought about them, but they're too pricey for me and I don't think I'd like the light weight because I'd think it would pull rough.
      Kendrick
      Cedar Lawn Care Services, LLC
      Kirksville, MO

      Comment


      • #4
        It's actually Galvanized Steel!

        Aluminum = crap

        Comment


        • #5
          Aluminum ?

          Galvanized Steel

          What size is that ? 5 x 10 ?

          I have to check the papers, but I think it's bigger than 5 x 10.

          Good luck with it.

          I suggest you put a lock on it, or it may become stolen


          It's better than vandalized! Wait no, not true... Last trailer was totaled.

          I plan on putting some sorta mechanism on it...

          Other than that, I want to figure out what to build for the trailer... I'll probably make a sign like yours has, but I want to build compartments for tools and such...


          WISH ME LUCK! I gotta go make some money lmao...

          Comment


          • #6
            Nice wheels... oops i mean trailer lol

            Aluminum ?

            What size is that ? 5 x 10 ?

            Good luck with it.

            I suggest you put a lock on it, or it may become stolen
            I dont have the best trailer in the world but have gotten compliments on it. It stays at the end of my driveway unloaded and ready to go and have never had a problem
            White Company

            Comment


            • #7
              That looks great! I bet it lasts for a long long time too!

              What made you decide on that one?
              - Subscribe to my Lawn Care Marketing Blog Feed and get daily tips sent to you. Free!
              Download your Free trial of Gopher Lawn Care Software.

              Comment


              • #8
                Nice trailer Scott. Just wondering why you didn't get an enclosed trailer. Aroung here 3k-3.5k will get a nice 6x12 enclosed.


                Jasonw, post some pics of your trailer.

                Comment


                • #9



                  No one seems to be selling enclosed trailers in my area, I was pretty frustrated but this will have to do for this year I suppose.

                  Comment


                  • #10
                    its real nice i like it..
                    what i would do (may be stupid)
                    weld or screw in some sheet metal to the underside of the ramp so its solid and post all your info on that..but thats a nice trailer so im not sure if id wanna do that haha
                    Just Kut Lawn and Landscape
                    "Where Service is Always in Season"
                    Reach for the stars so if you fall you land on a cloud.

                    Comment


                    • #11
                      its real nice i like it..
                      what i would do (may be stupid)
                      weld or screw in some sheet metal to the underside of the ramp so its solid and post all your info on that..but thats a nice trailer so im not sure if id wanna do that haha
                      A lot needs to get done.

                      I broke 3 bungies today, & my straps just DONT hold anything in place.

                      There is no way to get to my equipment efficiently the way I "have" to do it.

                      It's buggin' me!

                      I could put some junk in the back of the truck, but advertising my equipment turns heads & gets me customers. I've actually had to keep a few bags of debris just so my mowers don't fly around.

                      I should take a pic of what the trailer looks like inside so you guys get an idea, then you can suggest what I can build for it.

                      I'll be driving 40-60' during the days I work.. had a good laugh today.


                      Got to a customers house with my helper, we stopped & were about to unload the trailer.. hahahaha

                      EVERYTHING was out of place... bungies snapped... straps became loose & disconnected, equipment was turned over.

                      What a nightmare.

                      The thing with these trailers (non enclosed)

                      You have to tie equipment down, & prevent it from flying UPwards/ side to side. I'm going to need more patience this year... I'm gonna end up with chains all over or something.. damn.

                      Trying to think what I put in my trailer....


                      3 Mowers
                      2 Trimmers
                      1 handheld blower
                      1 backpack blower
                      2 gas cans
                      1 garbage can
                      box of garbage bags
                      various garden tools/rakes etc'

                      I like the spare tire, but I'd rather make a box to hold my gas cans instead. Probably wont touch that though.

                      The back of the truck is usually there to pack in debris, clippings etc' for the usual cleanups throughout the season.

                      The old trailer was fun.. lol

                      Never got a chance to take a picture of it when it was painted blue


                      MY OLD LOGO!!! HAHAHA I MISS IT SO MUCH!!!

                      Last edited by CHEESE2009; 04-23-2010, 11:29 PM.

                      Comment


                      • #12
                        that will be great for mulch and top soil or even sod it all about thinking outside the box!

                        Comment

                        Bottom Ad Widget

                        Collapse
                        Working...
                        X